Opdrachtgever

Tata Steel Ijmuiden BV

Ontwerper

DST- het experience bureau

Aantal m2

600 m2

Realisatie

01-10-2018

Tata Steel

Tata Steel is marktleider van Europa als producent van hoogwaardig staal voor de automobielindustrie, verpakkingsindustrie en (werktuig)bouw. Ze werken vanuit de strategie om hun klanten te helpen uitdagingen te overwinnen en meer succesvol te zijn in hun markt, door innovatieve producten en diensten te creëren. De volgende prioriteiten zijn voor Tata Steel hierin belangrijk; ‘Customer Focus’, ‘Innovation’, ‘Operational Excellence’, ‘Responsibility’ en ‘People’. Om in de eerste ontmoetingen volledig gehoor te kunnen geven aan de uitdagingen van de klant was er vanuit Tata Steel de behoefte aan een ontvangstruimte in het huidige Innovation Centre van Ijmuiden. Bruns heeft ,in samenwerking met DST- het experience bureau, de ontvangstruimte ontwikkeld en gerealiseerd met als doel een nieuwe Visitor Experience te creëren. De ontvangstruimte is zo ingericht dat Tata Steel efficiënt en diepgaand kan inzoomen op het vraagstuk van de bezoekende (potentiële) klant, zoekende naar waar de behoeften en uitdagingen écht liggen.

De ontvangstruimte bestaat uit: een welcome lounge area met bar, pantry employees, serious game pantry, serious game wardrobe, serious game display case, conversation space closet en conversation space table & seating. Het meest belangrijke onderdeel is de serious game display case waar aan de hand van AV, projection mapping en een customer engagement tool (interactief objecttheater) de context van de klantbezoeken kunnen worden geschetst. Wanneer de kennismaking in de ontvangstruimte heeft plaatsgevonden, kunnen er rondleidingen of werkbezoeken aan de nabije high-tech labs van Automotive en Packaging  worden gepland. Bruns heeft samen met DST- het experience bureau de rondleidingen tastbaar gemaakt en hierin aan de hand van bewegwijzering en banners structuur aangebracht.