Nestlé zet haar deuren open voor het grote publiek. Bezoekers krijgen een interactieve en persoonlijke kijk achter de schermen. Ze gaan met de onderneming mee op reis door verleden, heden en toekomst. In vijf verschillende zones laat Nestlé haar diversiteit zien met als leidmotief ‘care, enjoy, improve & share’.
Eyecatcher op het centrale atrium, Piazza, is de door Bruns gerealiseerde levensgrote boom met ruim 1200 handgemaakte bloemen van diverse productverpakkingen (ontworpen door Rina van der Weij). Fondations brengt bezoekers in een authentieke, getimede attractie terug naar de tijd van de oprichting in de 19e eeuw. Zeitgeist is gewijd aan 150 jaar historie en verbindt Nestlé’s producten, beelden en verhalen aan de iconische momenten in de wereldgeschiedenis.
Het hedendaagse Forum maakt bezoekers op een interactieve manier bewust van de wereldvoedingskwesties en doet een appèl op de gezamenlijke verantwoordelijkheid. Visions bestaat uit een spectaculaire wereld onder het glazen dak en symboliseert de toekomst. Bezoekers ervaren via games en een VR-experience de passie van de wetenschappers en hun creatieve innovaties. Voor kinderen is er een geheel eigen ontdekkingstocht door nest.
Fotografie: Mike Bink