Portopolis, het Havenpaviljoen gelegen aan het MAS in Antwerpen is omgedoopt tot bezoekerscentrum voor jong en oud.
De focus ligt op beleving en internationale bezoekers. Naast persoonlijke begeleiding, ontvangt ook iedere bezoeker bij binnenkomt een tablet die hem of haar interactief rondleidt. Op deze manier ontdekt de bezoeker middels augmentend en virtual reality alle in en outs van de haven.
Nathalie van Impe, Hoofd communicatie en marketing officer, is enorm trots op Portopolis. “We zetten met deze vernieuwing volop in op beleving en interactiviteit. Eén ingrediënt veranderen we niet, onze hosts verwelkomen graag klein en groot en delen met veel enthousiasme hun kennis over de haven.” Havenschepen Annick de Ridder vult aan: “Door Portopolis wordt onze haven ook tastbaarder voor de bezoekers en werken we tegelijkertijd aan het draagvlak van de grootste economische motor van onze regio.”
In opdracht van Bailleul Ontwerpbureau die het bezoekerscentrum heeft ontworpen en bedacht inclusief alle AR applicaties, heeft Bruns de verantwoordelijkheid gekregen voor de realisatie van Portopolis samen met het multimedia bedrijf CREATE.eu.
Fotografie: Inneke Gebruers
De gezinnen uit de fotoreportage vormen elk een bubbel, de mondkapjes mochten dus even uit.